2012. június 4., hétfő

Az Én Balladás Barátom

Emlékszel? Minden nap találkoztunk. Ha én nem mentem fel az úton, hogy becsöngessek hozzád, akkor Te jöttél köveket rugdosva, azzal a tipikus járással, azon a kopott utcán. Így volt ez, nem volt mobilunk, nem is kellett, megtaláltuk egymást. Sokat beszélgettünk, hol folyóparton ülve, hol meg a kocsmák füstjében. Órákon át tudtunk nevetni egy marhaságon, mert mikor rám néztél nem bírtad megállni, hogy ne nevess újra és újra. Én meg azt nem bírtam ki, ahogyan nevettél. Te a fociról beszéltél nekem szenvedéllyel, átszellemülten, én pedig ugyanígy a halakról. Folyamatosan okítottuk és neveltük a másikat anélkül, hogy tudtuk volna. Mikor komoly lettél, én csendben hallgattalak, de a mondandód végére sosem tettél kérdést, magamtól is elmondtam a véleményemet. Ezt vártad el. Hiányoznak a beszélgetéseink... nem mondhattam el mindent.
Írnék még Neked valamit, de az végtelen hosszú lenne. Olyan hosszú, hogy életeken át olvasnád. Még el kell mondanom valamit... még tudnod kell, hogy hiányzik a Barátom.
Miért írok most? Miért nem írtam, hosszú évek óta Neked semmit? Gyenge voltam. Magamat hibáztattam amiatt, ami történt, mint mindenki. Megelőzhettem volna, ha akkor Veled vagyok. Megfogtalak volna és megrázlak:
"- Hé! Legyen eszed!"
Most nekem lenne szükségem erre, Tőled! Ha itt lennél, elkapnád a grabancomat, levinnél a folyóhoz és akkor észhez térnék.

Egyszer azt mondtad: "Figyeld meg, a nyakadon maradok! Családod lesz, gyerekeid lesznek, de én itt leszek a közelben. Talán Nálad, a tetőtérben fogok lakni... vagy egymás mellé építünk házat. Valahogy itt maradok... a közelben."
Itt vagy...  itt vagy kint, a temetőben. A fejfádon az áll: Élt, 26 évet... - én negyvennek éreztem.
Egy szilveszter éjszakán mentél el, én messze voltam akkor. Soha nem bocsájtom meg magamnak! Nincs már több "boldog új év".

Régóta azt tervezem, hogy egy bátorító, napsugaras tavaszi délutánon, kimegyek hozzád és a sírodnál ülve megvárjuk együtt, amíg lemegy a nap, ahogyan azt régen tettük. Addig elmesélném, mi történt. Elmesélném, hogy néha hallom a focistákat, drukkereket, ahogyan beszélnek Rólad, egy legendáról: "Emlékeztek, micsoda balosa volt! Azóta sem láttam még egy olyan hihetetlen, pontos és erős bal lábat! Nem is lesz!" - emelik poharukat, miközben ezt kántálják. Biztosan mosolyognál; szerényen fogadtad a dicséreteket.
Aztán felolvasnék Neked valamit, a Barátságról:




"Nincs emberi kapcsolat, mely megrendítőbb, mélyebb lenne, mint a barátság. A szerelmesek, igen, még a szülők és gyermekek kapcsolatában is mennyi az önzés és a hiúság! Csak a barát nem önző; máskülönben nem barát. Csak a barát nem hiú, mert minden jót és szépet barátjának akar, nem önmagának. A szerelmes mindig akar valamit; a barát nem akar önmagának semmit. A gyermek mindig kapni akar szüleitől, túl akarja szárnyalni atyját; a barát nem akar kapni, sem túlszárnyalni. Nincs titkosabb és nemesebb ajándék az életben, mint a szűkszavú, megértő, türelmes és áldozatkész barátság. S nincs ritkább.

 Montaigne, mikor eltűnődött az érzés fölött, mely La Boétie-hez fűzte, ezt mondotta: " Barátok voltunk.... Mert ő volt ő, s mert én voltam én. " Ez felette pontos. S Seneca ezt írja egyhelyt Luciliusnak: " Aki barát, szeret, de aki szeret, nem mindig barát. " Ez a megállapítás több is, mint pontosság: ez már igazság. Minden szeretet gyanús, mert önzés és fukarság lappang hamujában. Csak a barát vonzalma önzetlen, nincs benne érdek, sem az érzékek játéka. A barátság szolgálat, erős és komoly szolgálat, a legnagyobb emberi próba és szerep."


Ez a legvalóbb igazság, amit ismerek. Szeretném, hogy tudd!
De nem bírok kimenni Hozzád... még nem.
Így is látlak. Sokszor álmodom még azt, hogy beszélsz hozzám. Szakállad van és azt bizonygatod erőszakosan, hogy nem vagy halott, nem múltál el! Máskor csendesen ülsz, először észre sem veszel, majd felém nézel és elmosolyodsz. 
Mostanában sokat gondolok Rád. Amikor e gondolatok végére érek, mindig ugyanazt érzem: "Remélem, még találkozom a Barátommal és megrázhatom a kezét..."

Mindenkinek van Balladás Barátja. Aki ír legalább egy igaz dalt neki az életben, ami örökre szól.


Téged pedig, - aki ezt olvasod - csak egyre kérlek; soha ne várj azzal, hogy elmond a Barátodnak, mi a baj!



9 megjegyzés:

  1. Igazán megrendítő ballada, amit tényleg csak az érthet igazán, aki átesett hasonlón. Kicsivel több, mint egy éve halt meg egy lány barátom, akivel együtt nőttünk fel, teljesen értem a sorok súlyát. Igazad van, sokszor az ember akkor jön rá, hogy mennyi még a kimondatlan szó, mikor már késő.
    De most egy kicsit vonatkoztassunk el a mulandó anyagi világtól és figyeljünk a szívünk hangjára. A barátság -ahogyan te is írtad- a legönzetlenebb érzések egyike. Magából az örök egyetemes szeretetből született, és nincs olyan földi korlát -sem tér, sem idő-, amely gátat szabhatna neki. Bár sokan azt hisszük, ha nincs velünk az illető, nem tudjuk neki szavakba önteni az érzéseket. Csakhogy miért akarnánk neki szavakká formálni? Még rövid földi létünk alatt is tapasztalhatjuk, sokszor egy gondolattal össze tudunk kapcsolódni. Végülis mit számít az, hogy itt van-e velünk térben és időben? A válasz pedig: semmit nem számít. Az igazán mély barátság nem személyekre vonatkozik. Aki valaha is adózott ennek a végtelen, mindent besugárzó energiának saját önzetlenségével, az tudja, hogy bárhol részesülhet belőle. Egy a szívünk mélyéről jövő tiszta emlék, gondolat -vagy bármilyen idea ami élteti a barátságot- többet ér minden valaha kimondott szónál. Csak a földi testet kötik az anyagi korlátok. A lélek, amit szövetségesünknek választottunk mindigis velünk/bennünk él, mert sokkal tisztább és magasztosabb mint maga a mulandóság. Ha pedig hiányérzetünk támad, ahelyett, hogy a romlandó testet gyászolnánk, nézzünk mélyen magunkba és merüljünk el mindabban a csodás eszmében, amit együtt építettünk egykor! Ezt mindenkinek szívből ajánlom. Üdv, Pacal

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, hogy néha elmondod , amit én nem tudok! :)
      Szívemből beszélsz, mint mindig. Sajnálom, hogy Te is elvesztettél egy barátot, ez sosem könnyű és talán nem is lesz könnyebb, ez ilyen. De amit írtál az vigasztaló, ha erre gondolok...

      Törlés
  2. Ez nagyon szép!
    Én is ismertem Őt!
    Én mindig azt kérdeztem Tőle: mikor komolyodsz már meg? Mikor szeretnél családot, feleséget?
    A válasz mindig ugyanaz volt... majd ha 30 leszek. Nem érhette meg...
    A kedvencem a farmerdzsekije volt! :)

    Üdv: Csilla Oroszlányból

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Csilla!
      Örülök, hogy ide találtál! Igen, valóban ezt mondogatta.
      A farmerdzseki pedig már védjegy volt! :)

      Törlés
  3. Megindító, amit és ahogyan leírsz. Egy ember hiánya kínzó tud lenni és ha nem tudod feledni, túl hosszú az a rövid, amit életnek hívunk.
    Fiatalon bele sem gondoltam, hogy mi lesz később, azt hittem, kocka az élet és arra az oldalára állíthatom, ahová akarom.
    Nem így történt: öröknek hitt szerelmem továbbállt, nagyszüleim, volt osztálytársaim haltak meg s kutyusaim is itt hagytak 15 év móka után.
    Sem a foci, sem a peca nem mozgat meg, de így is érzem, hasonszőrüek, emberek vagyunk, ha azok akarunk lenni.
    Kevés barátom van, haverból sem sok..nehéz velem.
    Mondjuk el, amíg lehet..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehéz így élni folyamatosan. Egyszer valaki azt mondta nekem: "Nem szabad ekkorákat élni, sem szerelemben, sem a mindennapokban!" - abba beledöglik az ember, erre már rájöttem.
      Mindenképpen ki kell tűzni magad elé új célokat és ha azt érzed ennek semmi értelme, nincs kiút, akkor is menni kell előre. Mást nem is tehetsz... visszapörgetni nem már.
      Én sem tudtam eddig, hogy a magány milyen rohadt dolog tud lenni...
      Egyszer meg kell békélnie az embernek saját magával és abbahagyni örökre az önsajnálatot.
      Tenni kell folyamatosan és idővel jobb lesz ebben biztos vagyok.

      Köszönöm, hogy elmondtad! Te már tettél.

      Törlés
  4. Nagyon szép, Viktor! és így igaz. . (Soma)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok Barátaim, Puskás Juditnak hívnak Budapestről, Magyarországról Szakmailag sebész orvos vagyok, 52 éves vagyok, kérem figyelmesen olvassa el a valós életem tanúságait, hogyan állítottam vissza egykori szerelmemet két napon belül gyertyák megosztása után. ima, jó szándékom van itt megosztani a jó hírt Tudd, hogy ez az információ segít valakinek, aki most olvassa, meggyógyítani a megtört szívet, és két napon belül helyreállítani az elveszett szerelem kapcsolatát. Lehet, hogy az én tartózkodásom is hasonló, már évek óta házas voltam Áronnal, a múlt hónapban szakított velem, mindent megtettem, hogy újra szeressen, de hiábavaló volt minden, amit tettem, szerettem volna, ha visszajön. mert volt két közös gyerekünk és annyira szeretem, hogy nem bírom nélküle, mindent megkérdeztem tőle, megígértem, de nem volt hajlandó. Elmagyaráztam a problémámat a munkatársamnak, ő a legjobb barátom, és azt tanácsolta, hogy vegyem fel a kapcsolatot a Drigbinovia Szerelmi varázslattal, ez az egyetlen, ami segíthet, de én az a fajta vagyok, aki soha nem hisz abban, hogy létezik szerelmi varázslat. működhet, nem volt más választásom, mint megpróbálni, küldtem egy üzenetet doctorigbinovia93@gmail.com Email és whatsapp +12162022709 és viber +12066713285. Drigbinovia azt mondta, segíthet visszaszerezni a férjemet, hogy ne aggódjak, hogy minden rendben lesz három munkanap előtt, gondosan követtem minden utasítását, hogy mit tegyek a házamban egy szerelmi varázslat ima közben. az éjszaka. Drigbinovia sugárzott egy varázslatrészletet a szerelemről, és meglepő módon , A második nap 05:00 körül volt. hogy bocsánatot kérjen tőlem, és azt mondta, hogy haza fog jönni, hogy hiányzik neki a családja, annyira izgatott volt, hogy visszafogadtam. Drigbinovia a legjobb módja annak, hogy megmentse a házasságát, csak meg kell próbálnia?

    VálaszTörlés